• يکشنبه ٨ بهمن ١٤٠٢-١٤:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٦٨
آخوندی خبر داد:11-211

اختصاص نیمی از بودجه 1403 شهرداری به حوزه مأموریتی حمل و نقل و ترافیک

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و یازدهمین جلسه شورا از اختصاص نیمی از بودجه 1403 شهرداری تهران برای انجام حوزه مأموریتی حمل و نقل و ترافیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تشریح لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران، اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۳، که شهرداری تهران به شورای شهر تحویل داد، ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود و  طی جلساتی را در کمیسیون برگزار کردیم و کمیسیون‌های تخصصی شورا نیز نظرات خود را اعلام کردند و در نهایت عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون تلفیق، ۳ سه سناریو از طرف کمیسیون مطرح شد.
وی ادامه داد: جمع بندی که کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به سقف بودجه ۱۴۰۳ شهرداری داشته عدد ۱۳۵ هزار میلیارد تومان است که به تصویب رسید. این رقم نسبت به بودجه ۱۴۰۲، حدود ۳۰ درصد افزایش دارد، اگر این بودجه محقق شود همانند امسال شهرداری می توانند متمم ارائه کنند.
آخوندی درباره بخش درآمدهای بودجه، گفت: ۱۰۳ هزار میلیارد تومان در بخش درآمدها، ۱۶ هزار میلیارد تومان مربوط به واگذاری دارایی سرمایه ای و ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به واگذاری دارایی مالی است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا ادامه داد: در بخش عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، درآمد ۲۳ هزار و ۶۳۸ میلیارد تومانی به تصویب رسید. در بخش درآمدهای ناشی از توسعه شهر، در کمیسیون تلفیق ۶۲ هزار میلیارد تومان تعیین شد که به نسبت پیشنهاد شهرداری ۳۱ هزار میلیارد تومان رقم را کاهش دادیم. یکی از بخش های اصلی درآمدی، منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه ای است، که به نسبت پیشنهاد شهرداری کاهش یافت و به ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید. 
 همچنین در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی نیز ۱۵ هزار میلیارد تومان که ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اخذ وام‌ و تسهیلات بانکی و ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اوراق مشارکت درنظر گرفته شد که مورد تصویب قرار گرفت.
گفتنی است؛ پس از گزارش کمیسیون تلفیق، با پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر تهران مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان صرفاً به حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافت و در نهایت سقف بودجه ۱۵۰ هزار میلیار تومان مصوب شد.

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: